Звіт керівника 2018
Звіт
директора Борівського ЗЗСО І – ІІ ступенів
перед педагогічним колективом та громадськістю
за 2017-2018 навчальний рік
Шановні присутні!Сьогодні ми зібралися, щоб вашій увазі запропонувати підсумки роботи навчального закладу за 2017-2018 навчальний рік.
Я, як директор навчального закладу, у своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувалася Статутом навчального закладу, Правилами внутрішнього розпорядку, посадовою інструкцією директора школи, законодавчими документами України та іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.
Будівля нашої школи збудована та прийнята в експлуатацію у вересні 1971 року і розташована на земельній ділянці площею 0,8 га.
Протягом 2017-2018 навчального року мною, як керівником закладу, та педагогічним колективом зроблено певний внесок у підвищення рівня організації навчально-виховного процесу у школі.
У 2017-2018 навчальному році штатними працівниками школа була забезпечена на 100%. Чисельність працівників школи становить: педагогічних працівників – 18 чоловік, обслуговуючого персоналу – 8 чоловік.
Атестація педагогічних працівників 2017-2018 навчального року проводилася згідно з Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів України та планом заходів з проведення атестації вчителів школи.
Розподіл навчального навантаження між учителями проведено відповідно до фаху та кваліфікації за погодженням з профспілковим комітетом школи.
Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів враховується фахова підготовка, особисті якості, працездатність, інші характеристики. У Концепції загальної середньої освіти наголошено, що школа - це простір життя дитини; тут вона не готується до життя, а повноцінно живе, і тому всю діяльність навчального закладу слід вибудовувати так, щоб сприяти становленню особистості як творця і проектувальника свого життя.
На початок 2017/2018 навчального року вакантними залишаються місця вчителя української мови та літератури, вчителя географії, вчителя інформатики.
Входження молодих поколінь у глобалізований, динамічний світ, у відкрите суспільство підносить роль життєвої й соціальної компетентностей учнів.
Педагогічний колектив працює над проблемою «Вдосконалення професійної компетентності та саморозвитку вчителя». Отже, пріоритетний напрям розвитку особистості, здатної до самоактуалізації, творчого сприяння світу та соціально значущої діяльності лежить у площині розв'язання проблем формування та розвитку життєвої компетентності особистості вихованця та вчителя, технологізації цього процесу. Усе це потребує перегляду підходів до визначення мети, завдань, змісту, методичного забезпечення формування життєвої компетентності особистості. Основою всіх перетворень має стати реальне знання потенціальних можливостей дітей, прогнозування потреб і моделей розвитку життєвої компетентності особистості.
Пріоритетні напрямки і завдання навчально-виховного процесу:
1. Створити умови для розвитку творчої самореалізації особистості учня.
2. Забезпечити якість освітньої діяльності кожного учасника навчально-виховного процесу.
3. Забезпечити активне втілення у навчально-виховний процес новітніх педагогічних технологій навчання, ІКТ.
4. Забезпечити умови для повноцінного фізичного, духовного здоров’я дітей, розвитку особистості дитини відповідно до національних та загальнолюдських цінностей.
5. Удосконалювати систему національного виховання та учнівського самоврядування як необхідної форми громадянського виховання.
6. Продовжити роботу із соціального захисту дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, які потребують корекції розумового та фізичного розвитку.
Якість навчально-виховного процесу школи, його результати певною мірою залежать від учителя, його теоретичної підготовки, педагогічної та методичної майстерності.
З метою поліпшення фахової підготовки педагогічних кадрів у школі проводилася спеціальна методична робота, яка спонукала кожного вчителя до підвищення свого фахового рівня; сприяла взаємному збагаченню членів педагогічного колективу педагогічними знахідками, давала змогу молодим учителям вчитися педагогічної майстерності у старших і досвідченіших колег, забезпечувала підтримання в педагогічному колективі духу творчості, прагнення до пошуку.
Діяльність педагогічного колективу школи за своїм змістом і результативністю була спрямована на реалізацію мети, поставленої на початку навчального року в справі навчання та виховання підростаючого покоління, а також на реалізацію чітко визначених принципів організації методичної роботи, на основі яких здійснювався системно-культурний підхід вдосконалення особистості вчителя і розвитку його творчого потенціалу.
Методичний кабінет забезпечував науково-методичне інформування педагогів під час проведення різноманітних загальношкільних методичних заходів. На базі методичного кабінету надавалася допомога молодим спеціалістам, було організовано роботу шкільної атестаційної комісії, відвідано уроки та позакласні заходи вчителів, що атестуються (Дейко І.А., Неловка Н.М., Черниш В.І..). Досвід Черниш В.І. взяв участь і виставці «Освіта Фастівщини – 2018». За участю методичного кабінету вивчалися такі питання: адаптація учнів 1-х, 5-х класів; проведено підсумкові контрольні роботи за семестри та за рік; перевірено стан виконання навчальних програм, стан ведення класних журналів, учнівських зошитів, щоденників, вивчено стан відвідування учнями школи, підведено підсумки виховної роботи; вивчено стан викладання української мови та математики у 1 та 4 класах. У 2017-2018 навчальному році вивчався також стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів із української літератури, англійської мови,правознавства математики у початкових класах. За даними аналізу можна стверджувати, що зміст програмового матеріалу з даних предметів засвоюється, забезпечується виконання вимог чинної навчальної програми та Державного стандарту базової середньої освіти.
У методичному кабінеті школи проводилася робота зі створення та поповнення портфоліо вчителів.
З боку методичного кабінету надавалася допомога вчителям, які навчалися на курсах підвищення кваліфікації, проводилося індивідуальне консультування педагогів. Проведено відкриті уроки, взаємовідвідування уроків. Курси підвищення кваліфікації пройшли такі педагоги : Неловка Н.М., Дейко І,А., Яткевич Т.М., Виговська Т.М. Пройшли дистанційне навчання учителі початкових класів Виговська Т.М., Трегер С.Л., отримали сертифікати «Онлайн-курс для вчителів початкової школи» (курс розроблений Міністерством освіти і науки України, студією онлайн-освіти EdEra та громадською спілкою «Освіторія»). Виговська Т.М., Трегер С.Л. взяли участь у Всеукраїнському науково-методичному семінарі «Формування національно-культурної ідентичності здобувачів освіти в умовах становлення нової української школи».
Згідно з річним планом роботи заплановано предметні декади, але їх не було проведено через карантин, захворювання на кір.
На базі школи проведено проблемно-пошуковий семінар на тему: «Нова Українська школа: концептуальні засади реформування освіти". Педагогічні читання на тему: «Христина Алчевська, педагог, діячка народної освіти, письменниця». Педагоги школи підготували доповіді та презентації. Заступник директора Черепінська МС.Ю. виступила з доповіддю та презентацією на районних педагогічних читаннях.. Матеріали конференції та педагогічних читань узагальнено та складено в папки.
Проведено нетрадиційну педагогічну раду на тему:«Формування у школярів потреби навичок самоосвітньої роботи,здатності до навчання впродовж усього життя на основі впровадження інноваційних технологій навчання» (вернісаж думок). Робота проводилася в групах (МО початкових класів, МО суспільно-гуманітарного циклу, МО природничо-математичного циклу). Використано ІКТ(презентації),інтерактивні технології «Криголам», «Очікування», «Думки очікувань, «Мозковий штурм». Творчі групи підготували презентації «Вернісаж думок». Кожна група склала портрет сучасного вчителя, випускника школи.
Педагоги та адміністрація продовжували використовувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології, створюючи презентації, використовуючи їх на уроках та в позакласних заходах. Це Трегер С.Л., Виговська Т.М., Пихнівська Н.В., Дейко І.А., Богоявленська Т.М., Головко С.М., Черепінська М.Ю., Сергієнко Л.М, Крук А.М., Молодецький І.А., Черниш В.І. Використовують у роботі інтерактивні технології, ігрові, здоров’язберігаючі технології.
Протягом І семестру проводилася робота з обдарованими дітьми.
Учні взяли участь у І та ІІ етапах Всеукраїнської олімпіади з базових дисциплін. У І етапі взяло участь 100 учнів, у ІІ етапі – 23 учнів. Призові місця посіли такі учні: Дейко А., 9 кл.(образотворче мистецтво), Смішко В., 8 кл., біологія. Вони візьмуть участь у ІІІ етапі олімпіад. Найбільше балів на олімпіаді з фізики набрала Смішко В. Інші учні показали середні результати знань.
Учні взяли участь у ІІ (районному етапі) наступних конкурсів:
1
|
ІІ районний етап Всеукраїнської новорічно-різдвяної виставки-конкурсу «Новорічна композиція» |
Ющенко Катерина Андріївна |
Номінація «Новорічний вінок» |
4 |
ІІ |
Виговська Т.М. |
Учнівський колектив 2 класу |
Номінація «Новорічна картина чи колаж» |
2 |
ІІ |
Трегер С. Л. |
||
Кравченко Поліна Олександрівна |
Номінація «Сюжетна композиція» |
1 |
ІІ |
Дейко І. А. |
||
Яценко Марія Олександрівна |
Номінація «Стилізована ялинка» |
7 |
ІІІ |
Неловка Н.М. |
||
Неловка Ілля Вячеславович |
Номінація «Новорічна композиція» |
4 |
ІІІ |
Виговська Т.М. |
||
2 |
ІІ районний етап Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості «Об’єднаймося ж, брати мої!», присвяченого до Дня Соборності України 2018 |
Мазепа Дарина Василівна |
«Образотворче мистецтво» |
5 |
І |
Дейко І.А. |
3 |
Районний етап обласного конкурсу плакатів « Безпека дорожнього руху – це життя!» |
Сухобок Дмитро Олегович |
(живопис) |
2 |
ІІІ |
Трегер С.Л. |
|
Районний етап українсько-литовського конкурсу малюнків «Здай кров заради життя» |
Ющенко Катерина Андріївна |
Номінація «Малюнок» |
4 |
І |
Виговська Т.М. |
Учні 3-9 класів стали учасниками І,ІІ,ІІІ етапів Міжнародного конкурсу з української мови імені П.Яцика. Учень 6 класу Смішко М. посів ІІ місце на І та ІІ етапах Міжнародного конкурсу з української мови імені П.Яцика. На ІІІ етапі Смішко В. посіла ІІІ місце, Хайнацька А. - ІІІ місце(образотворче мистецтво).
Учні школи стали учасниками спортивних змагань районного рівня з легкої атлетики, футболу, шахів, військово-патріотичної гри «Сокіл-Джура». Учні-призери олімпіад та конкурсів взяли участь у святі «Таланти твої, Фастівщино», були нагороджені грамотами та цінними подарунками.
Виховна робота у Борівській ЗОШ І-ІІ ступенів проводилася за такими напрямками:
- Національно-патріотичне виховання;
- Родинне виховання;
- Спортивно-оздоровча робота;
- Робота з обдарованими дітьми;
- Правовиховна робота;
- Просвітницька робота з педагогічним колективом та батьками.
У школі було проведено такі свята:
1. Свято Першого дзвоника.
2. Свято до Дня Вчителя.
3. Свято «Козацькі забави».
4. Міс Осінь – Україночка.
5. Свято урожаю.
6. Свято Нового року «Хто зверху»(3 кл., Неловка Н.М.).
7. Свято «Таланти моєї родини»(4 кл., Виговська Т.М.).
8. Свято Букварика (1 кл., Трегер С.Л.).
9. Свято «Щасливе дитинство» (Богоявленська Т.М.).
Протягом року вчителі школи підвищували свій кваліфікаційний рівень шляхом самоосвіти, брали участі у роботі шкільних та районних семінарах.. Виговська Т.М., Богоявленська Т.М.,Яткевич Т.М. отримали сертифікати за участь в обласних майстер-класах.
Проводилася просвітницька робота з педагогічним колективом та батьками.
Одним із напрямків методичної роботи школи була організація занять з різними категоріями педагогічних працівників. Проводилася методичні оперативки, індивідуальні бесіди з педагогами.
На кінець 2017-2018 н.р. якісний склад педагогічного колективу становив:
Вищої категорії – 7 педагогів
І категорії – 5
ІІ категорії – 2
Спеціалістів – 4
Мають педагогічне звання:
“Відмінник освіти України” – 1
Вчитель – методист – 1
Старший вчитель – 3
Відповідно до навчального плану роботи школи за рахунок варіативної складової навчального плану було організовано факультативні заняття з української та російської мови. У 5 класі введено факультативні курси з зарубіжної літератури : «Казка як епічний жанр», «Абетка з теорії зарубіжної літератури». «У світі пригод» (6 клас), «Детектив у зарубіжній літературі»(7 клас).У 6 класі продовжено вивчення курсу «Етика». Учителі початкових класів проводять такі курси за вибором : «Каліграфія» (1,2 кл.), «Культура спілкування» (3 кл.), «Морально-етичне виховання»(4 кл.).
На базі школи працює музична школа ( від школи мистецтв).
Отже, слід зазначити, що методична робота у І семестрі 2017-2018 н.р. проводилася, але педагоги школи не взяли участь у конкурсі «Учитель року - 2017» та у роботі МАН. Учні школи брали участь не у всіх конкурсах, акціях. Не друкуються у періодичних виданнях.
Управління школою здійснюється згідно з річним планом роботи школи, планом внутрішньошкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії всіх учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.
У навчальному закладі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу.
Контроль - це важлива, складна та об’єктивно необхідна функція управління. У школі ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його навчально-виховного процесу та діяльності всього шкільного колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання школи, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі.
Виховання учня в школі і сім’ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних з професіями, світом захоплень, родинними святами. Класні керівники тісно співпрацюють з сім’ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною, комісійно складають акти обстеження житлово-побутових умов проживання певних категорій учнів.
У школі заведений журнал обліку звернень громадян. На батьківських зборах батьки мають можливість письмово висловити побажання щодо покращення навчально-виховного процесу. Створена рада школи, на засіданнях якої розглядаються питання навчання і виховання, розвитку школи та поповнення матеріально-технічної бази.
Влітку цього року батьками, вчителями, техперсоналом було проведено ремонт у
навчальному закладі.
На закінчення, дозвольте подякувати всім вам і тим, хто не байдужий до закладу і допомагає у здійсненні всіх тих цілей і завдань, які ставить собі сьогодні педагогічний колектив, хто сприяє розвитку і вихованню молодого покоління.